We are hiring!

Forum (99603 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Catawiki Café > Het café is open!

169 berichten

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Naar aanleiding van een suggestie van een gebruiker kun je hier overal over kletsen zolang het binnen de grenzen van goed fatsoen blijft.

Thbio 39 berichten Ah het café is open. Doe mij maar een colaatje en een leuke strip! Haha, ik vermaak me hier wel.

Big-Danny 32 berichten

Ik kom alleen naar de kroeg als ze Jupiler van de tap hebben.

Thbio 39 berichten

Ja ja, m'n nest weer uit. Zo naar school.

@Thbio, de cola is op maar als dank voor je goeie tips heb ik je wel verzamelaar vd dag gemaakt. Zie de homepage :-)

Thbio 39 berichten

Gaaf, bedankt! :)

ivogobel Catalogus beheerder 250 berichten

@Thbio, Zijn dag kan niet meer stuk. :-)

opagerrit 14 berichten

Hallo Rene, zijn jullie bij CataWiki al eens tegen een zwendelaar aan gelopen die iets wil kopen en dat snel afgehandeld wil zien. Het in mijn geval die lid is geworden van CataWiki op 21-7 niets in de verzameling heeft maar wel direct iets wil kopen van mij. Ik hoor graag van je. Groet Opagerrit

Stripboek 16 berichten

Dit kan ook iemand zijn die iets zoekt op internet en dit toevallig tegenkomt op Catawiki. Die wil het kopen en wordt daardoor lid.

Als je het niet vertrouwd, dan ga je geen zaken doen, maar je loopt weinig risico als je het product toestuurt nadat je de betaling hebt ontvangen. Bij een hoge waarde alleen aangetekend versturen.

tonko48 153 berichten

Geen bericht.

JozefK 1,660 berichten

Toch mooi die veilingen. Telkens een gevarieerd aanbod met mooie kavels.

Enige frustratie die ik heb is dat er iemand net boven mijn bod is gegaan bij een nogal zeldzaam album. Als dan een andere verzamelaar gelukkig is kan ik daar wel mee leven. Maar als datzelfde album dan later op andere verkoopsites te koop staat voor net iets meer, dan heb ik het daar wel moeilijk mee.

Maar ja, iedereen moet leven zeker ...

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,522 berichten

Zo, even uitrusten in het café na een lange tijd antwoord geven op het forum. Ik wil vandaag/vannacht een aantal items invoeren in CataWiki om mijn doel dichterbij te zien komen: Meer ingevoerde items dan berichten.

Dat heeft me vandaag toch weer een aantal extra items gekost om in te voeren, maar ik heb gelukkig nog veel om in te voeren dat niet in de CataWiki-Catalogus staat.

Zoals men het vroeger eerst zei in de reclame: Zo, nu eerst een.... 

Alleen ga ik dan wel over op mijn huismerk, want ik woon tegenover de H(..)-brouwerij. Ik zal hier geen reclame maken.

En om op JozefK te reageren: Handelaren hebben vaak meer geld, maar het feit dat ze het ergens anders voor meer weer aanbieden, dat betekent nog niet dat ze het ook verkopen! Als verzamelaar begrijp ik jouw frustratie ook heel goed, ik zit helaas even zonder extra geld, dus ik kan niet bieden. Houd wel in de gaten dat zeldzame albums (bijna) nooit voor weinig geld van de hand gaan, anders waren ze niet zeldzaam. 

Het leuke van de veilingen is ook dat er dingen voorbij komen die je normaal niet in de CataWiki Catalogus zou kunnen tegenkomen en op deze manier wel. Ook ik kijk er altijd wel even naar als een kleine jongen in een grote snoepwinkel.

diederik1987 1 bericht

Hallo mensen ik heb enorme verzameling van strips en trading cards persoonlijke gesigneerde sketchen enz dit ligt hier al jaren in de weg en ik wil er graag van af. Wie wil of kan mij helpen hiermee. Er zitten een aantal hele oude en zeldsame stukken bij. bij voor baat dank.

[ emailadres verwijderd door moderator]

Arwin 1,743 berichten

[ emailadres verwijderd door moderator]

Van mij mag het hele bericht eigenlijk wel weg hoor moderator.
Anders wordt het forum straks weer helemaal volgespamed door mensen die "iets" te koop hebben.

VISION 722 berichten

Leuk idee catawiki cafe. Ken iemand mijn ook uitleggen hoe ik aan een veiling meedoet? Bovenin staat wel verkopen, maar als je 1 ding aanklikt wat gebeurt er dan?

rikMooren Moderator 1,549 berichten

Bovenin staat wel verkopen, maar als je 1 ding aanklikt wat gebeurt er dan?

Dan kom je op de veilingstartpagina met een link hoe je jezelf aan kan melden (:-)

015steef500 545 berichten

Hoi Rik

Is de titel die bij je naam staat nieuw of heb ik er overheengekeken en valt hij mij nu pas op?

rikMooren Moderator 1,549 berichten

Hoi Steef,

De titel is " vrij nieuw". Ik ben sinds een maand of 2 ook één van de 3 moderatoren van het forum. Bij mijn avatar staat sinds die tijd ook de nieuwe titel.

Ik ben overigens nog steeds vrijwilliger en niet in dienst van Catawiki.

VISION 722 berichten

Dankjewel Rick, ik ben niet zo probeer man met bepaalde dingen, altijd bang dat ik iets verkeerds doet wat ik niet terug ken draaien of dat er iets met mn pc gebeurt.

JozefK 1,660 berichten

Leuk systeem dat catawiki.

Dan kom je op een stripbeurs en zie je in een bak een item waar je onlangs op catawiki wat info hebt bij toegevoegd.

Je kijkt even naar dat exemplaar (even de staat bekijken, in je gedachten vergelijken met je eigen exempaar, kijken naar de gevraagde prijs en eens fier glimlachen met de prijs die je zelf betaald hebt).

De verkoper ziet een mogelijke klant en begint dezelfde info te geven die jij onlangs hebt ingevoerd. Hij kende zijn les aardig goed want hij gebruikte dezelfde woorden!

Op verkoopsites had ik als eens meer mijn eigen info teruggevonden, maar live was het toch de eerste keer :-)

puurveensboeken 1,181 berichten

leuk toch zie je dat verkopers hun huiswerk wel degelijk doen

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,522 berichten

En het bewijst dat CataWiki als Catalogus ook goed werkt! Je kan het allemaal opzoeken!

paulcoret 546 berichten

Ik heb een vraag gesteld aan de veilingmeester wijn om de bewaartermijn de vermelden. Geen respons tot nu toe. zijn er minimale criteria waar een kavel aan moet voldoen? Triest te zien dat er nu geboden is op een wijn die al dik 30 jaar voorbij de datum is. *kuch*

JozefK 1,660 berichten

Niet dat het me veel uitmaakt, maar als je het voor de tiende keer merkt brengt het gewoon wat irritatie naar boven.

Zelf geen nuttige info aan een item toevoegen, maar dan wel telkens een spatie of een enter in mijn teksten aanbrengen.

Ik weet het, 't is een wiki, maar toch. Waarom houdt iemand zich bezig met alles wat ik ingeef een heel klein beetje te veranderen.

"Ik geef:" wordt dan "Ik geef :" voor die persoon.

Twee Leffe blond aub, en doe de rest ook wat. 

Voorbeeld?

Dank. Doe mij maar een Palmpje.

JozefK 1,660 berichten

Wel, de spatie in het vorige bericht is zo'n voorbeeld. Maar ik wil zeker geen heksenjacht beginnen.

Kleine frustratie is al weer doorgespoeld.

Lekker trouwens dat gerstenat.

Arco Catalogus manager 9,187 berichten

Uiteraard moet je helemaal zelf weten welke frustraties je in het café spuit, maar het heeft natuurlijk weinig nut om te klagen en dan geen details te verstrekken. Ook in een kroeg wenst iedereen serieus genomen te worden. (;-) De wijziging lijkt overduidelijk niet correct en zonder details kunnen we de gebruiker ook niet checken op meer van dit soort vergissingen. Dat heeft met een heksenjacht niets te maken. Je mag het ook direct aan een beheerder mailen.

Los hiervan staat het elke gebruiker inderdaad vrij om wijzigingen aan te brengen, hoe klein ook, ook al voert zo'n gebruiker zelf geen nieuwe items toe. Dat staat volledig los van elkaar.

paddydaddy 9 berichten

geachte forumleden,

ik weet niet of dit de plaats is voor mijn vraag maar onder het genot van een bekend Iers biermerk bedacht ik mij, dat ik mijn shop graag wilde opsplitsen in een Nederlandse, Franse en Engelse versie.

Gezien mijn natte versnapering bedacht ik dit toch maar in het café te doen.

Is er een mogelijkheid meerdere winkeltjes onder één gebruikersnaam te hangen?

Zoniet, is dit dat misschien een idee?

Ik neem aan, dat ik nu eventueel nieuwe gebruikers moet invoeren om met aparte shops te kunnen werken.

met groet

JozefK 1,660 berichten

Hehe, na een mooie maar vermoeiende dag lees je dan even wat bij op het forum ...

En dan krijg je daar van die mensen die moord en brand schreeuwen omdat ze het mooie (heb ik gehoord) catawiki- magazine hebben ontvangen. En dan spreken ze over de gelede schade ... Als ik dat lees denk ik dat ik ook een klacht ga indienen tegen de gelede schade die ik heb ondervonden door het lezen van dat bericht. Ik ben namelijk stik jaloers geworden dat zij het magazine hebben ontvangen en ik niet. Hartzeer heb ik er dan ook nog aan overgehouden omdat zulke ondankbaarheid mij kwetst.

Of dan lees je weer iets verder iemand die wil weten hoeveel iets waard is maar zich dan weggejaagd voelt als er gevraagd wordt het aan de catalogus toe te voegen ...

Ik dacht dat het café wel een uitgelezen plaats was om dit even door te spoelen ipv te reageren op zulke berichten (al is de verleiding groot).

Kastelein, voor mij een tulpke en doe de rest ook iets.

Skroets 189 berichten

bedankt Jozef, doe mij maar een Palm, vergeet ik misschien die zeurpieten.

Of zou dat ook verboden worden, geen zwarte pieten dus ook geen zeurpieten.

Reageer op onderwerp