We are hiring!

Forum (98212 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Enige plaats voor melden van problemen met veilingen > Pakket naar kanaaleilanden

6 berichten

Harry56 489 berichten

Omdat ik via Catawiki voor de veiling geen reactie kreeg over verzending naar sommige landen , heeft iemand ervaring met pakket naar Guernsey ( kanaaleilanden ) ?? . Leuk dat de koper iemand uit Guernsey is  , echter Post nl heeft geen duidelijke informatie en blijkbaar valt invoerrechten technisch ( en dus ook uitvoer ) onder specifieke belastingen. Het gaat wel om niets ( een 200 euro ) maar ik wil een koper ook niet teleurstellen. Wellicht wordt dit eindeloos bellen met Postnl, belastingdienst etc. Maar goed ik hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn ................

Harry56 489 berichten

Emails rechtstreeks gezonden aan het Catawiki emailadres van koper op de veilingen komen, aldus koper niet aan. Nu via berichten gedaan.  Ik meld het omdat het voor de koper zo ook niet prettig is. 

Arco Catalogus manager 8,955 berichten

Klantenservice, Harry...

baronselderie-5 1,014 berichten

Guernsey is geen EU maar hoort bij de uitzonderingen en valt gewoon onder Engeland kwa Douane (zolang ze nog in de EU zijn)  versturen is wel iets duurder maar veder zijn er geen belemmeringen van Belasting Enz

Harry56 489 berichten

Arco ik begrijp best dat alles wordt verwezen naar klantenservice, maar kunnen we elkaar niet helpen of zo. Het catawiki serviceloket werkt simpelweg niet goed, waarom storen jullie je dan zo aan meldingen ? Had de veiling maar een Forum .  Heb inmiddels wel een reactie van Catawiki  met excuses voor late reactie/drukte ed. Tja dan gaat een klant , dat ben ik sinds 2008 dat kanaal op het forum "hulp " zoeken. En hulp was  Baronselderie, nogmaals dank. Triest dat ook postnl gewoon niet weet hoe regels zijn tav verzendingen naar diverse landen. Dan is het toch juist goed dat Catawiki signalen krijgt dat het niet vlot. en ik heb juist gemeld dat er iets fout zit in de facturatie door Catawiki. Als er iets van belang is voor Catawiki veilingen is het correct verlopen van een verzending. Hoe minder daar fout gaat hoe minder claims en onzekerheid bij aanbieders ( klanten ) en kopers ( klanten) .  Professionele verkopers zullen de matarie van de post wel 99 % weten, dat geldt echt niet de amateurs ........... 

Ted Moderator 1,074 berichten

@Harry

Als frequent forumgebruiker moet je nu toch wel weten hoe de neuzen hier staan als het om de veiling gaat. Velen slaan die berichten over en misschien zit bij die potentiële lezers juist de kennis die je problemen kunnen oplossen. Ook is er de kans dat een alerte moderator ;) je post al heeft afgesloten voor er iemand kan reageren.

Beter is het om dit soort vragen meer algemeen te stellen. Dus niet als veilingprobleem, maar als open vraag. In dit geval kan het even goed dat je een bestelling vanuit je shop hebt ontvangen. 

Reageer op onderwerp