We are hiring!

Forum (96410 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Recente berichten

Toon berichten in de volgende talen

04-10-2008 22:06:42
Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Onderwerp: Strips - Afspraken over toevoegen gegevens / isbn

Ik denk dat de streepjes op zich geen betekenis hebben in de code of wel? Bij bol.com zie ik ze bijvoorbeeld zonder streepjes staan.
Als ik het goed begrijp hebben boeken een ISBN10 en/of ISBN13 nummer. Moeten we 2 velden opnemen daarvoor?

04-10-2008 20:04:23

Onderwerp: Strips - Donald Duck en Disney / Dagobert Duck / Oom Dagobert

In eerste instantie dacht ik “goeie actie” maar on second thought dacht ik ook: maar er staat wel Oom Dagobert op de boeken. Wat vinden anderen hiervan?

04-10-2008 20:03:26

Onderwerp: Algemeen - Suggesties voor de site / Zoeken op...

Zoeken op ISBN zet ik op onze to-do lijst. Wat we willen doen is op de zoekresultatenpagina uitgebreidere zoekmogelijkheden bieden, ook op andere velden en bijvoorbeeld in specifieke gebieden zoals shops of gebruikers.

04-10-2008 20:01:55

Onderwerp: Algemeen - Suggesties voor de site / inloggen (Afgesloten)

Zolang je je browser niet afsluit, en niet op onze site uitlogt, hoef je niet opnieuw in te loggen als je terugkeert naar Catawiki (ook niet als je intussen andere sites hebt bekeken). Dus de tip is om je browser niet af te sluiten maar te minimaliseren als je iets anders aan het doen bent.

04-10-2008 19:58:49

Onderwerp: Strips - Strips algemeen / foutjes?

Ik heb het jaar van de Eric projector op 1953 gezet (dank Jilles!). En op onze todo-lijst gezet dat ie naar curiosa gemigreerd moet worden.

04-10-2008 19:56:03

Onderwerp: Strips - Strips algemeen / Buitenlandse strips

Dan zou ik voorlopig de knoop als volgt willen doorhakken: graag geen aparte series per taal maken, dus geen Donald Duck (Engels) maar inderdaad alles in dezelfde serie opnemen (Donald Duck) en dan de taal invullen (Engels) en met de albumreeks duidelijk maken dat het om een anderstalige reeks gaat. De oplossing van Arco dus.
Deblouw: ik denk dat jouw bezwaren straks weggenomen worden als we uitgebreidere filter / selectiemogelijkheden gaan bieden. Dan kun je aangeven dat je geen andere talen wilt zien en heb je er geen last meer van.

04-10-2008 19:47:23

Kid heb ik toevallig op de Stripdagen al gesproken over de Generaal (had ik toen al gezien).

04-10-2008 19:28:45
Arco Catalogus manager 8,688 berichten

Bedoel je ‘The Life and Times of Scrooge McDuck’?
Daar stond als serie ‘Donald Duck (Engels)’ en dat heb ik inderdaad gewijzigd in ‘Donald Duck’.
Dit omdat achter de albumreeks al ‘(Engels)’ stond. Dat leek me allemaal een beetje dubbelop.
Je ziet de reeks nu gewoon bij Donald Duck aan de linkerkant staan als ‘The Life and Times of Scrooge McDuck (Engels)’. Hij staat dus niet tussen de Nederlandse albums, behalve als je kiest om alles te zien van Donald Duck.
Dit is wel precies zo’n punt waar iedereen anders over blijkt te denken en waar een knoop over moet worden doorgehakt, anders blijven we elkaars dingen heen en terug wijzigen.
De vraag is dus concreet:
Geven we bij Serie/Held ook de taal in of is Donald Duck in alle talen gewoon Donald Duck?

04-10-2008 19:20:12

Ene kid heeft ook alle boeken van De Generaal opnieuw ingevoerd. Met omslagen, dat wel, maar toch zonde van tijd en moeite.

04-10-2008 19:17:51

Een ISBN (de n staat voor nummer) hoort met streepjes, ook al worden ze somds zonder streepjes in de boeken gezet.
Tot vorig jaar zag een Nederlands ISBN er als volgt uit:
90-uuuuu-vv-c
90 is het landnummer, de u’tjes staan voor uitgeversnummer, de v’tjes voor volgnummer en de c voor controlegetal.
De lengte van zowel uitgeversnummer als volgnummer wisselt. Afhankelijk van de hoeveelheid boeken die men verwacht uit te gaan geven krijgt men een aantal posities voor het volgnummer. De resterende posities zijn dan het uitgeversnummer.
Een grote uitgever als Standaard heeft uitgeversnummer 02, waardoor er lekker veel volgnummers door hen kunnen worden gebruikt.
Een kleine uiitgever als Stripstift heeft nummer 74539 waardoor er maar 2
posities (100 boeken) overblijven voor het volgnummer. Als de volgnummers op zijn krijgt de uitgeverij een nieuw uitgeversnummer toegekend. Dat is kortgeleden gebeurd bij Lombard, meen ik.
Als je niet weet waar de streepjes moeten komen, tik dan het nummer als één getal in. Dat wordt later vanzelf aangepast door iemand die het wel weet.
Vanaf 2007 gaan alle Nederlandse nummers vooraf door de code 978- of 979-.

04-10-2008 19:09:49
deblouw Catalogus beheerder 170 berichten

enne, dat ie dan ook onthoud welke topics op het forum ik gelezen heb en welke niet? Want volgens mij zie ik alleen van de die groene ‘ongelezen’ icoontjes wanneer er tijdens mijn huidige inlogtijd een nieuw bericht geplaatst wordt…

04-10-2008 18:56:26

Onderwerp: Strips - Donald Duck en Disney / Dagobert Duck / Oom Dagobert

Ik heb de albums waar Dagobert in voorkomt geplaatst onder de serie/held ‘Dagobert Duck’ en niet onder ‘Oom Dagobert’. Dat heeft de volgende redenen:
- Het leek mij het logischste om Dagobert met zijn volledige naam te vermelden, net zoals Oom Donald bij zijn volledige naam genoemd wordt, namelijk Donald Duck.
- Op stripbeursen worden de albums van Donald Duck en Dagobert Duck doorgaans naast elkaar geplaatst, dus gesorteerd op ‘Duck’.
- Wanneer je op ‘Duck’ zoekt, vind je zowel Dagobert als Donald.

04-10-2008 18:40:25
MvdBerg 34 berichten

Isbn-nummers, ook zoiets. Soms kom ik ze tegen met spaties, soms met streepjes, soms gewoon in één stuk. Ik weet niet of bijvoorbeeld streepjes problemen opleveren in en zoekfunctie?

04-10-2008 18:28:39

Ik zie dat Arco bij Donald Duck de buitenlandse uitgaven gewoon in de normale lijst gezet heeft. Nu verdiende mijn oplossing ook niet de schoonheidsprijs, maar nu staan de buitenlandse reeksen door de nederlandse reeksen heen en wordt de lijst reeksen bovendien erg lang. Ik denk dat een indeling op taal in het menu met reeksen een goede oplossing zou zijn. (maar dat had ik al gezegd ;-) )

04-10-2008 18:22:17

Onderwerp: Algemeen - Suggesties voor de site / Gekocht voor...

Daarom zei ik:
“Je kunt dit eventueel ook ondervangen door de aankoopdatum ook als waarde te nemen; dat je alleen ‘verse’ gegevens uit de afgelopen paar jaar opneemt.”

04-10-2008 18:18:06

Hmm, ik snap niet wat daar fout is gegaan, bij die 7 superstrips. Er klopte inderdaad niet veel (ehh, niks) van mijn wijziging. Sorry daarvoor…
Dat bevriezen door beheerders lijkt mij ook een goed idee, met inderdaad wel de mogelijkheid voor gebruikers om opmerkingen / een wijzigingssuggestie te plaatsen…

04-10-2008 18:17:28
Jilles Catalogus beheerder 2,027 berichten

Wellicht is 1953 een betere optie voor de projector, dit wordt op de eric-site vermeld bij de filmpjes.
Ik zie dat laralava Natasja boekjes toevoegd, die er volgens mij al bij staan,
Albumreeks: natasja

04-10-2008 18:04:04
Willem-Naber 434 berichten

verwijderd

04-10-2008 18:01:33
Willem-Naber 434 berichten

verwijderd

04-10-2008 17:35:23
LangeJan01 Catalogus beheerder 300 berichten

Ik zie bij Eric de Noorman nu een filmprojector staan als object. Hartstikke mooi maar er staat 1940 bij als jaartal. Dat lijkt mij niet helemaal kunnen kloppen omdat Eric pas na de oorlog is begonnen. Op de site van Eric de Noorman wordt aangegeven eind jaren ‘40, begin jaren ‘50.
http://www.ericdenoorman.nl/p2allerlei.htm#tove…

04-10-2008 16:44:43
Experiment626 Catalogus beheerder 194 berichten

Is het mogelijk er voor te zorgen dat je je niet telkens opnieuw moet aanloggen telkens je de site opnieuw bezoekt? Met behulp van een cookie of zo?
Nu bezoek ik de site vaak meermaals per dag en telkens opnieuw moet ik me terug inloggen…

04-10-2008 16:14:31

Onderwerp: Strips - Afspraken over toevoegen gegevens / Strips in andere talen

Dat lijkt me een goed voorstel voor verhalen.
In ieder geval voor de albumtitel de titel nemen zoals op het omslag inderdaad.

04-10-2008 15:54:11

Onderwerp: Strips - Afspraken over toevoegen gegevens / Strips in andere talen

Er is daarbij een aantal vraagtekens. Eentje die nu opdoemt is:
- Geef je de buitenlandse titel in of de Nederlandse?
Tot nu toe doet iedereen maar wat, namelijk.
Gevoelsmatig wil ik de buitenlandse titel ingeven zoals hij op het omslag staat, en dan bij de verhalen bijvoorbeeld de buitenlandse verhaaltitels met de Nederlandse titels tussen haakjes er achter, en het oorspronkelijke verhaalnummer erbij. Zoiets…

04-10-2008 15:15:00
Ruh Catalogus beheerder 208 berichten

Onderwerp: Platen en CD's - Platen en CD's algemeen / LP / CD ?

Inderdaad. Dat zou zou denk ik ook een goed idee zijn.

04-10-2008 15:11:17

Onderwerp: Strips - Strips algemeen / Wanneer toevoegingswaardig?

Inderdaad vind ik zeefdrukken ex-librissen, etc. niet echt geschikt om onder curiosa te verzamelen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een aparte categorie.

04-10-2008 15:05:17

Onderwerp: Algemeen - Suggesties voor de site / Tweede auteur toevoegen

Ik heb daar geen problemen mee gehad. Wat me wel opvalt is dat je de eerste keer een item toevoegen, je maar 1 x een verhaal, tekenaar en schrijver kunt invullen, daarna opslaan en opnieuw het item bewerken om de volgende verhalen toe te voegen.
Wat me ook opvalt is dat je soms even moet wachten op reactie vd DBS dat deze automatisch de keuzelijst laat zien.
Wat ik altijd voor de zekerheid doe is niet de volledige naam intikken, zodat de keuzelijst tevoorschijn komt, en ik de juiste naam kan aanklikken.

04-10-2008 14:54:43
Experiment626 Catalogus beheerder 194 berichten

Onderwerp: Algemeen - Suggesties voor de site / Tweede auteur toevoegen

Als je een tweede auteur (scenaris, tekenaar, ...) wil toevoegen, dan krijg je geen keuzelijst meer te zien die datgene wat je reeds ingetikt hebt automatisch aanvuld.
Hierdoor kan je dus eenzelfde auteur toch verkeerd ingeven met als gevolg dat er dan zogezegd een nieuwe auteur wordt bijgecreëerd.

04-10-2008 13:09:23

Onderwerp: Platen en CD's - Platen en CD's algemeen / LP / CD ?

Goed punt!
Misschien de “dragers” (cd, lp, single etc.) die voorkomen in een verzamelgebied in de linkerkolom opsommen als selectiemogelijkheid? Net als albumreeksen bij strip series.

04-10-2008 13:02:15

Onderwerp: Strips - Strips algemeen / Wanneer toevoegingswaardig?

Ik denk dat sowieso voor alles dat niet van papier is, geldt dat het curiosa is. Er is bijvoorbeeld een projector toegevoegd bij Eric de Noorman / Kresse, heel bijzonder en zeldzaam ding!, maar die moeten we nog even verplaatsen naar curiosa.
Voor prenten en zeefdrukken, advertenties met een stripverhaal er op, knispels zijn wel al Soorten aangemaakt en die zie ik vooralsnog wel als engiszins reguliere strip-items en niet als curiosa. Maar je kunt daar zeker over discussiëren.
Straks komen er meer filter-opties c.q. selectiemogelijkheden en kunnen die er wel makkelijk uitgefilterd worden als je ze niet wilt zien. Wel dus de Soort goed invullen. Je kunt ook meerdere soorten koppelen aan items.

04-10-2008 12:47:08

Dat is niet zo mooi van Deblouw. Ik ken Eelke echter als een secuur en georganiseerd persoon. Misschien was het een experimentje. Bedankt voor het corrigeren in ieder geval.
Dat is een goede suggestie. Dat bevriezen. Die mogelijkheid had ik nog niet gezien. Dan zou een beheerder de mogelijkheid kunnen hebben een album te bevriezen als hij zeker weet dat alle info volledig en correct is.
Iemand moet dan wel de mogelijkheid hebben om een signaal af te geven richting beheerders als hij denkt dat er toch iets aan het bevroren item moet veranderen.
En: de waarde moet uiteraard niet bevroren worden want die kan fluctueren in de loop der tijd.